כיצד לבקש מהבנק שלך לוותר על עמלת משיכת יתר?

שתפו את המאמר
תוכן העניינים

כיצד לבקש מהבנק שלך לוותר על עמלת משיכת יתר?

אז כיצד לבקש מהבנק שלך לוותר על עמלת משיכת יתר? כאשר חווים מצוקה כלכלית, פגיעה בעמלות משיכת יתר עלולה להיות הרסנית, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית. גם כאשר אינך עומד בפני זמנים קשים, עמלת אוברדרפט היא מטרד.

הבנקים עשויים להגביל את מספר עמלות המשיכת יתר שהם גובים ביום אחד, אבל גם אז, העמלה יכולה להיות יקרה למדי, במיוחד עבור אנשים שמבצעים משיכת יתר באופן קבוע. משיכת יתר תכופות ממוצעת בסביבות 11 עמלות משיכת יתר או לא מספיקות, לפי מחקר משנת 2023, ועמלות משיכת יתר בבנקים בישראל מניבות 750 מיליון שקל בשנה לבנקים.

עם זאת, יש לך אפשרויות לוותר על עמלות משיכת יתר, במיוחד אם לא מבזבזים יותר מדי את חשבון העובר ושב שלך. עם הבנה טובה יותר של מתי הבנקים גובים מהם, ייתכן שתוכלו להימנע מעמלות אוברדרפט עתידיות.

במקרה הנדיר שמוציאים יותר מדי, לדעת איך לדבר עם הבנק שלך יכול להפחית או אפילו לבטל את עמלות משיכת יתר.

הלוואות לשיפוץ בית מהן

בדקו זכאות להלוואה חוץ בנקאית: הלוואה אונליין

מהן עמלות משיכת יתר?

הבנק שלך גובה עמלת משיכת יתר כאשר הוא משלם עבור עסקה למרות שאין לך מספיק כסף בחשבונך כדי לכסות את העסקה. משיכת יתר עלולה להתרחש אם כותבים צ’ק או מחליקים את כרטיס החיוב שלך עבור יותר מהסכום שעומד לרשותך בחשבון העובר ושב שלך.

ביצוע עסקאות מרובות בחשבונך באותו יום יכול גם לסכן אותך בעלות עמלות משיכת יתר מרובות.

במקרים מסוימים, הבנק עשוי להחזיר את העסקה לסוחר ולחייב אותך בעמלת כספים שאינם מספיקים או עמלת כספים לא מספקת במקום לכסות עבורך את הרכישה ולגבות עמלת אוברדרפט.

עוד על: מהם סוגי ההלוואות הזמינות לעצמאים?

כיצד פועלות עמלות משיכת יתר?

עמלות על משיכת יתר עשויות להיות יקרות למדי, ולעלות קרוב ל-40 שקל לכל משיכה, תלוי בבנק שלך. העמלה לא חייבת להפתיע.

חלק מהבנקים מאפשרים לך להירשם להתראות שיודיעו לך בטקסט, בדוא”ל או בהתראה בנייד אם חשבונך נמשך משיכת יתר. אפשר גם לזהות את העמלה כאשר בודקים את היסטוריית העסקאות שלך באינטרנט או לקרוא את הצהרת החיוב שלך. ייתכן שהחשבון המקוון שלך יציין את העסקה שהפעילה את עמלת החריגה.

עמלות משיכת יתר נגבות לכל עסקה, מה שאומר שהבנק שלך יכול לחייב אותך בעמלות מרובות באותו יום אם יש לך מספר עסקאות שנרשמו בחשבונך לאחר משיכת יתר. תלוי בבנק, עלולים לקבל כמעט 200 שקל בעמלות על משיכת יתר ביום אחד.

כיצד לקבל החזר עמלות על משיכת יתר

אם חויבת בעמלת משיכת יתר, ייתכן שאפשר לקבל החזר בכמה צעדים בלבד כל עוד אינך חוזר על זה.

להתקשר לבנק שלך

לאחר שמבחינים שנגבתה עמלת אוברדרפט, להתקשר לבנק שלך. אפשר למצוא את המספר במהירות בגב כרטיס החיוב שלך או באתר האינטרנט של הבנק, או באפליקציה לנייד שלך.

לבקש את בקשתך

הודע לבנק שברצונך שיוותרו על עמלת האוברדראפט. אפשר לומר משהו כמו, “שמתי לב שחויבתי בעמלת אוברדרפט בתאריך [תאריך] ואני רוצה להסיר אותה.”

זה עשוי לעזור לתת לבנק קצת רקע על מה שהוביל למשיכת יתר. לדוגמה, השכר שלך התעכב, החשבון עבר עיבוד מוקדם ממה שציפית, או שחווית קשיים כלכליים.

להשתמש בהיסטוריית הבנק שלך

אם אחרת היית לקוח בנק טוב ונמנעת מעמלות משיכת יתר עד כה, העלה את זה. לדוגמה, אפשר לומר, “אני לקוח טוב כבר כמה שנים ומשיכת יתר לא נפוצה אצלי. האם יש משהו שאפשר לעשות עבורי?”

הלוואה ברגע לכל לקוחות הבנקים

נימוס יכול לעזור

לזכור, מבקשים מהבנק לעשות לך הטבה. לבקש יפה. להימנע מהכעס, גם אם נציג שירות הלקוחות אינו זז בוויתור על העמלה.

טיפים להימנעות מעמלות משיכת יתר

הבנקים עשויים להיות פחות מוכנים לוותר על עמלת האוברדראפט שלך אם הפכת להרגל של הוצאות יתר. ישנן כמה דרכים שבהן אפשר להימנע מעסקאות משיכת יתר, לחסוך לעצמך מאות שקלים בעמלות ולבטל את הלחץ בבקשה לפטור עמלות.

הפקדה או העברה של כספים לפני מועד הפסקה: הפקדת מספיק כסף כדי לכסות את העסקאות הממתינות יכולה למנוע ממך משיכת יתר של חשבונך.

לחפש בנק שלא גובה עמלות משיכת יתר: הם עשויים עדיין לעבד עסקאות משיכת יתר אך לא יגבו ממך עמלה על כך.

להירשם להתראות על יתרת בנק: התראות אלו מודיעות לך אם יתרת החשבון שלך יורדת מתחת לסכום מסוים, מה שיכול להודיע לך שצריך לבצע הפקדה לפני מועד הפסקת ההפקדה של אותו יום.

להירשם להגנה על משיכת יתר. תכונה זו מעבירה כסף מחשבון בנק מקושר או מכרטיס אשראי כדי למנוע משיכת יתר. חלק מהבנקים עדיין גובים עמלה עבור העברות הגנה על משיכת יתר, אך היא בדרך כלל נמוכה יותר מעמלת משיכת יתר.

עברו לדף הבית: הלוואה ברגע.

עוד מאמרים

האמת מאחורי הלוואות בבנק לאומי טיפים לניהול משא ומתן
האמת מאחורי הלוואות בבנק לאומי: טיפים לניהול משא ומתן במסע...
חלומות בריבית נמוכה
חלומות בריבית נמוכה: כיצד הבנקים בישראל משנים את משחק...
גישה מדעית לבחירת הלוואה
גישה מדעית לבחירת הלוואה: מדריך לקבלת החלטות מושכלת גישה...
הלוואה אטרקטיביות באינטרנט
המדריך המלא לזיהוי הצעות הלוואה אטרקטיביות באינטרנט במדינת...
חוקים חדשים בתחום ההלוואות
חוקים חדשים בתחום ההלוואות: מה צריכים לדעת לפני שלוקחים...
בדקו זכאות להלוואה