דירוג אשראי אישי והשפעה שלו על החיים הכלכליים שלך

הצרכנים הפכו יותר ויותר תלויים בדירוג אשראי אישי . כאשר משתמשים באשראי, לווים כסף שמבטיחים להחזיר תוך תקופה מוגדרת.

שתפו את המאמר
תוכן העניינים

דירוג אשראי אישי והשפעה שלו על החיים הכלכליים שלך

דירוג האשראי אישי הוא מדד שמשקף את יכולתך להחזיק בהתחייבויות פיננסיות ולשלם אותן בזמן. השפעתו של הדירוג הזה על החיים הכלכליים שלך היא משמעותית, מאחר והוא יכול להשפיע על היכולת שלך לקבל אשראי, להשיג כסף זמין להשקעה, ולהשיג אופציות גבוהות יותר לקבלת כסף.

אם יש לך דירוג אשראי טוב, תהליכי הלוואה והתחייבויות פיננסיות אחרות יהיו יותר קלים לך. דירוג גבוה מרמז על אמינות פיננסית, מה שיכול להקל על מעברך למגורים חדשים, לקנות רכב או אפילו לקבל הלוואות למטרות עסקיות.

ההשפעה של דירוג אשראי על תנאי ההלוואות שמקבלים גם יכולה להיות עצומה. אם יש לך דירוג גבוה, יהיה יתרון גדול במהלך מו”מ על תנאי הלוואות, והריבית שנשלם תהיה נמוכה יותר.

כמובן, להפוך את המטבע. אם יש לך דירוג אשראי נמוך, נקבל קשיים רבים יותר בהשגת הלוואות, ואם כן, הריבית ותנאי ההלוואות שנקבל עשויים להיות חסרי סבלנות ובלתי נסבלים.

הלוואה ברגע לכל לקוחות הבנקים

דירוג אשראי נמוך יכול להגביל אותך במאמץ להתקדם ולהשיג יעדים פיננסיים.

אחד הצעדים החשובים בייצוב דירוג האשראי הוא להתחיל להשתמש בכרטיס אשראי בצורה אחראית ולשלם את החיובים בזמן. עם הזמן, נראה שהדירוג שלנו ישתפר.

מעבר להשפעה הכלכלית, דירוג האשראי יכול להשפיע גם על המגבלות הנפשיות שלך. דירוג אשראי נמוך עלול ליצור רגשות של אי-ביטחון וחרדה בנוגע להתמצאותך הפיננסית, ולהגביל את האפשרויות שלך להתמודד עם צרכים ורצונות.

בדקו זכאות להלוואה: הלוואה אונליין.

מדוע דירוג האשראי שלך חשוב?

מעט דברים בחיים עוקבים אחריך כפי שעושה דירוג האשראי שלך. דוח האשראי והדירוג שלך יוצרים תמונת מצב פיננסית שמציגה אותך לעולם העסקים. ההיסטוריה הפיננסית שלך יכולה להשפיע על כמה בקלות אפשר לקבל משכנתא, לשכור דירה, לבצע רכישות גדולות, לקחת הלוואות, לשכור רכב, ואפילו להתקבל לעבודה בתעשיות מסוימות.

כאשר מגישים בקשה לכרטיס אשראי, המלווים בודקים את דירוג האשראי שלך.

דירוג האשראי שלך עוזר לקבוע את ההסתברות שהכסף יחזור למלווה. זה גם מציין את מידת הסיכון שמלווים.

סיכון אשראי מוגבר פירושו שיש להוסיף סיכון למחיר שבו לווים כסף.

אם יש לך דירוג אשראי גרוע, המלווים עשויים להתנער ממך. או במקום זאת, הם ילוו לך כסף בשיעור נמוך יותר מזה שמשולם על ידי מישהו עם דירוג אשראי טוב יותר וריבית גבוהה יותר עקב הסיכון.

מהו ציון האשראי שלך? ואיך לשמור על דירוג אשראי אישי.

כאשר מלווים כסף, המלווה שלך שולח מידע ללשכת אשראי (בנק ישראל דירוג אשראי), אשר מפרט, בצורה של דוח אשראי, עד כמה טיפלת בחוב שלך.

היסטוריה זו מופיעה בדוחות האשראי שלך של לשכות האשראי הראשיות בישראל: בנק ישראל ו-קפטן קרדיט. לשכות האשראי גם מוסיפות מספר שמתעדכן כל חודש ואת היסטוריית האשראי שלך למספר בודד המכונה דירוג אשראי או ניקוד אשראי.

הלשכות מבססות את דירוג האשראי שלך על שישה גורמים עיקריים:

  • היסטוריית תשלומים בזמן.
  • יחס ניצול אשראי, מינוס בחשבון בנק, שימוש בכרטיסי אשראי.
  • אורך היסטוריית האשראי, זמן חשבונות הבנק הפעילים.
  • תאריך החזרי חיוב אם קיים.

תדירות בקשות לקבלת אשראי חדשות בלשכת האשראי מה זה אומר?

למרות שכל הגורמים הללו כלולים בחישובי ניקוד האשראי, הם אינם מקבלים משקל שווה. הטבלה שלהלן מציינת את התפלגות הגורמים לעיל לפי חשיבות. מופיע שבמשקל של 35%, הגורם החשוב ביותר לדירוג האשראי שלך הוא להציג היסטוריה של תשלום החובות שלך בזמן.

עוד על: הלוואות לבעלי דירוג אשראי נמוך.

יתרה מכך, שמירה על יחס ניצול נמוך (שימוש מתחת ל75% בכרטיסי אשראי וחשבונות בנק) על ידי שמירה על החשבון בנק  וכרטיסי אשראי שלא יהיה חריגות, בעל היסטוריית אשראי ארוכה, והימנעות מלהגיש בקשה מתמדת לקבלת אשראי נוסף יסייעו לדירוג שלך. חשוב מאוד לשמור על דירוג אשראי אישי גבוה.

הלוואות חוץ בנקאיות באישור מיידי

טיפים לשיפור או שמירה על דירוג האשראי שלך

אם דירוג האשראי שלך נמוך, אז צריך לשפר. אם יש לך אשראי גרוע עכשיו, בטוח שאפשר לשפר אותו – אינך צריך לחיות עם ציון אשראי מסוים למשך שארית חייך.

לשכות האשראי מאפשרות למידע ליפול מדוח האשראי שלך בזמן. בדרך כלל, מידע שלילי נופל לאחר שבע שנים, אך פשיטות רגל נשארות בדוח שלך למשך 10 שנים.

להלן מספר פעולות שאפשר לנקוט כדי לשפר את דירוג אשראי אישי או לשמור על ציון האשראי שלך:

לבצע תשלומי הלוואות בזמן ובסכום הנכון.

  • להימנע מהארכת יתר של האשראי שלך. כרטיסי אשראי לא רצויים שמגיעים בדואר עשויים להיות מפתים להשתמש, אבל הם לא יעזרו לציון האשראי שלך.
  • לעולם אל תתעלם מחשבונות. אם נתקלים בבעיות כלשהן בהחזר החוב שלך, חשוב מאוד לשלם כי זה מדווח מיידית לבנק ישראל.
  • היו מודעים לאיזה סוג אשראי יש לכם. אשראי מחברות מימון יכול להשפיע על הציון שלך לרעה.
  • שמרו על החוב הנמוך ביותר שאתם יכולים. הארכת האשראי שלך מתמשכת קרוב למגבלה שלך נתפסת בצורה גרועה.
  • להגביל את מספר בקשות האשראי שלך. כאשר דוח האשראי שלך “נפגע” – כלומר, מוצג – מספר עודף של בקשות לאשראי עלול להיתפס לרעה.

לסיכום

דירוג האשראי האישי משפיע על החיים הכלכליים שלך בצורה משמעותית. החשיבות של דירוג טוב מגלה עצמה באמינות פיננסית, הרחבת האפשרויות הכלכליות שלך והקלה על תנאי חיים.

צריך לשקול תמיד את ההשפעה של החלטות הפיננסיות שלך על דירוג האשראי ולנהוג בצורה אחראית ומודעת לכך שכדי ליצוב דירוג האשראי טוב יש צורך להתנהל בצורה פיננסית סבירה וחסכונית.

עוד על: בדיקת דירוג אשראי האם היא חשובה?

שאלות נפוצות
דירוג האשראי האישי הוא מדד שמציין את רמת האמינות הפיננסית שלך. הוא משקף את ההיסטוריה של התשלומים שלך על הלוואות, חשבונות וכרטיסי אשראי במשך זמן. דירוג האשראי משתנה בין 100 ל-100 בפועל (בדירוג הפופולרי של בנק ישראל), כאשר ערך גבוה מציין דירוג טוב יותר.
דירוג האשראי נקבע על ידי בנק ישראל, שמעבד את מידע הפיננסי שלך ומחשב ציונים על סמך תבניות ופרמטרים מוגדרים. התנהגות התשלומים שלך, גובה החיובים, מספר החשבונות, ועוד, משפיעים על הדירוג שלך.
דירוג האשראי משפיע על רמת האמינות שלך בעיני המלווים והספקים הפיננסיים.
לשפר את דירוג האשראי האישי, עליך לנהל את הכרטיסים וההלוואות שלך באופן אחראי.

עוד מאמרים

האמת מאחורי הלוואות בבנק לאומי טיפים לניהול משא ומתן
האמת מאחורי הלוואות בבנק לאומי: טיפים לניהול משא ומתן במסע...
חלומות בריבית נמוכה
חלומות בריבית נמוכה: כיצד הבנקים בישראל משנים את משחק...
גישה מדעית לבחירת הלוואה
גישה מדעית לבחירת הלוואה: מדריך לקבלת החלטות מושכלת גישה...
הלוואה אטרקטיביות באינטרנט
המדריך המלא לזיהוי הצעות הלוואה אטרקטיביות באינטרנט במדינת...
חוקים חדשים בתחום ההלוואות
חוקים חדשים בתחום ההלוואות: מה צריכים לדעת לפני שלוקחים...
בדקו זכאות להלוואה