כרטיס אשראי חוץ בנקאי מה זה אומר?

כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא סוג של כרטיס אשראי שמונפק על ידי חברת אשראי או חברה פיננסית, ולא על ידי בנק. כרטיסים אלו מסוגלים להינתן ללקוחות פרטיים ועסקים כאחד, והם מאפשרים לבצע עסקאות באמצעות כרטיס אשראי לא של הבנק.

שתפו את המאמר
תוכן העניינים

כרטיס אשראי חוץ בנקאי מה זה אומר?

בעוד שרוב הכרטיסים האשראיים בנקאיים נותנים את האשראי ללקוחות באמצעות הבנק עצמו, כרטיס אשראי חוץ בנקאי מונפק על ידי חברת אשראי שאינה מקושרת לבנק. הכרטיס פועל על פי מערכת הקרדיט של החברה הפיננסית או חברת האשראי, והתנהלותו תלויה במדיניות הקונצרן הפיננסי המפעיל את הכרטיס.

כרטיס אשראי חוץ בנקאי יכול להיות בעל תוכנית הטבות והטבות שונות, כמו תכניות שוברים, תכניות הטבות לנסיעות ולטיסות, תכניות לקניות בחו”ל ועוד. בנוסף, כרטיס אשראי חוץ בנקאי יכול להתממש בכל חנויות ומסעדות שמקבלים כרטיסי אשראי, בין אם בארץ ובין אם בחו”ל.

הלוואה ברגע לכל לקוחות הבנקים

מידע חשוב שיש לקחת בחשבון בקשר לכרטיס אשראי חוץ בנקאי כולל את הריבית השנתית, תעריף האירועים, עמלות ותנאי השימוש והחזקה. דבר חשוב לבדוק אילו אפשרויות אבטחה מוצעות על ידי החברה המנפקת, ואילו מדיניות החזר כספי חלה על הכרטיס.

בדקו זכאות להלוואה: הלוואה אונליין.

כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא כרטיס אשראי המונפק על ידי חברת אשראי או חברה פיננסית, ואינו קשור לבנק. הוא מאפשר למשתמש ביצוע עסקאות באשראי בארץ ובחו”ל.

לפי נתונים עדכניים שפרסם בנק ישראל, רק 2 מיליון כרטיסי אשראי הונפקו בישראל בשנת 2022.

עם יותר מ-8 מיליון ישראלים שכבר מדורגים על ידי בנק ישראל, מספר כה נמוך של מחזיקי כרטיסי אשראי נראה מדהים.

כדי לנצל את השוק הפוטנציאלי העצום הזה, בנק ישראל מצפה להציע כרטיסי אשראי עם גמישות משופרת ותהליך תיעוד קל יותר.

מהו כרטיס אשראי חוץ בנקאי?

חברות פיננסיות חוץ בנקאיות כמו כאל או ישראכרט יכולות כעת להנפיק כרטיסי אשראי; עם זאת, זה צריך להיות מיתוג משותף עם בנקים שיש להם קשרים איתם. עם זאת, על פי המערכת החדשה שנמצאת בדיון בבנק ישראל עשויים להיות רשאים להנפיק כרטיסי אשראי על בסיס עצמאי.

נכון לעכשיו, רק 60 אחוז במגזר הציבורי יכולים להנפיק כרטיסי אשראי – כרטיס אשראי חוץ בנקאי.

הבדלים בין כרטיסי תשלום בנקאיים לחוץ בנקאיים:

זמינות

כרטיסים חוץ בנקאיים זמינים ביתר קלות כי אין צורך לגשת לבנק ולהגיש מסמכים. לדוגמה, ניתן להזמין כרטיס תשלום דרך האתר או האפליקציה לנייד – ליצור חשבון ובתוך מספר ימים תקבלו את הכרטיס שלכם לתיבת הדואר ותוכלו להשתמש בו באופן מיידי.

מאפיינים

יתר על כן, יכולים להיות כמה הבדלים טכניים בין שני סוגי הקלפים. לדוגמה, בנקים החלו להנפיק את הכרטיסים החדשים שלהם עם פונקציונליות של תשלום ללא מגע.

עברו לדף הבית: הלוואה ברגע.

שירות לקוחות

כדי ליצור כרטיס תשלום חוץ בנקאי, צריך רק מחשב או טלפון וכמה דקות. משתמשי כרטיסים חוץ בנקאיים מעריכים שהקמת ותחזוקת החשבון דורשת מינימום בירוקרטיה. שירות לקוחות וייעוץ לחשבונות חוץ בנקאיים נעשה בצורה אלקטרונית.

לשירות מסוג זה יש יתרונות משמעותיים

אין צורך לבזבז זמן בדרך לבנק, אין צורך להשתלב בשעות העבודה המצומצמות של הבנקים ואין צורך להמתין בתורים.

כמו כן, אם עדיין זקוקים לייעוץ פנים אל פנים או טלפוני, מנפיקי כרטיסים חוץ בנקאיים יכולים לספק זאת גם כן.

הלוואה בצ'קים עד הבית

עלויות תחזוקה ועמלות אחרות

עלויות אחזקת כרטיס וחשבון שונות בין בנקים לספקים חוץ בנקאיים. בנקים בישראל, בהתאם לסוג הכרטיס שברשותך, יכולים לגבות עד 20 שקל לחודש עבור ניהול הכרטיס.

כרטיסים חוץ בנקאיים הם לרוב חסכוניים יותר הבנקים מציעים בדרך כלל עמלות עסקה נמוכות יותר.

כרטיסי בנק מאפשרים לך למשוך כסף בכספומטים מקומיים לעתים קרובות בחינם או תמורת עמלה קטנה.

עם זאת, כאשר אתם נוסעים, משתלם יותר להשתמש בכרטיס חוץ בנקאי, כמו מסטר קארד , שיש לו עמלת משיכה קבועה של 2 אחוז על המשיכה מכל הכספומטים בעולם.

לקשר לחשבון בנק

ההבדל העיקרי בין שני הכרטיסים כבר כלול בשמם – כרטיסי תשלום חוץ בנקאיים מקושרים לבנק שלך שיורד התשלומים ב10 לחודש או בשני לחודש לפי בחירת הלקוח.

בדרך זו משתמשים בכרטיסים חוץ בנקאיים מקבלים מידה מסוימת של אנונימיות וחופש כלכלי גדול יותר, מכיוון שהעסקאות שלהם נותרות בלתי ידועות למנגנון הבנקאי ההמוני.

עוד על: מהי הלוואה חוץ בנקאית מיידית?

שאלות נפוצות
כרטיס אשראי חוץ בנקאי הוא סוג של כרטיס אשראי שמונפק על ידי חברת אשראי או חברה פיננסית, ולא על ידי בנק. הכרטיס פועל על פי מערכת הקרדיט של החברה הפיננסית או חברת האשראי, והתנהלותו תלויה במדיניות בנק ישראל הפיננסי המפעיל את הכרטיס.
כן, כרטיס אשראי חוץ בנקאי מאפשר לבצע עסקאות באשראי בישראל ובחו”ל, תלוי בתנאי הכרטיס ובמדיניות החברה המנפקת אותו. כרטיס זה יכול להיות מצוין למי שמתעסק הרבה בחו”ל או למי שמבקר בישראל תדירות ורוצה לבצע עסקאות באשראי.
כרטיס אשראי חוץ בנקאי מציע אפשרויות אבטחה דומות לכרטיסי אשראי בנקאיים.
תנאי ההחזר כספי על עסקאות בכרטיס אשראי חוץ בנקאי תלויים במדיניות החברה הפיננסי שמנהל את הכרטיס.

עוד מאמרים

האמת מאחורי הלוואות בבנק לאומי טיפים לניהול משא ומתן
האמת מאחורי הלוואות בבנק לאומי: טיפים לניהול משא ומתן במסע...
חלומות בריבית נמוכה
חלומות בריבית נמוכה: כיצד הבנקים בישראל משנים את משחק...
גישה מדעית לבחירת הלוואה
גישה מדעית לבחירת הלוואה: מדריך לקבלת החלטות מושכלת גישה...
הלוואה אטרקטיביות באינטרנט
המדריך המלא לזיהוי הצעות הלוואה אטרקטיביות באינטרנט במדינת...
חוקים חדשים בתחום ההלוואות
חוקים חדשים בתחום ההלוואות: מה צריכים לדעת לפני שלוקחים...
בדקו זכאות להלוואה